Vendicum
Verkopen kun je leren

Verkooptraining winkelpersoneel

Je medewerkers leren met deze verkooptraining hoe ze klanten met een tevreden gevoel de winkel laten verlaten en verleiden om meer uit te geven en graag terug te komen. Hoe wil je zelf als klant behandeld worden in een winkel? Als er geen oogcontact of groet vanaf kan, voel je je niet welkom en sta je zo weer buiten. Zeker geen verkooptraining winkelpersoneel gehad?

Verkooptraining winkelpersoneel/horecamedewerkers

Het is lastig om onderscheidend te zijn als producten op elkaar lijken of in webwinkels goedkoper zijn. Maak daarom het verschil met je mensen, service en de beleving in je zaak. De verkooptraining sorteert direct effect: meer werkplezier en de omzet. Deze verkooptraining is een must voor personeel van horeca en retail. Klantgerichte, gastvrije en vriendelijke medewerkers zijn bij uitstek klantenmagneten. Ook medewerkers van een receptie of balie leren met deze verkooptraining een professionele en prettige eerste indruk maken op klanten of prospects.

Aanpak: praktijk en klantperspectief

De training is bij voorkeur op de werkvloer in je eigen winkel of zaak en er kunnen maximaal 8 personen aan deelnemen. De deelnemers geven van tevoren door wat ze willen leren. Door de kleine groepen krijgt iedereen alle aandacht en ruimte. Deel 1 van de training, is een salesmasterclass van 2,5 uur. Daarbij krijgen je medewerkers praktijkgerichte theorie aangereikt en doen ze volop oefeningen. Een paar weken na die masterclass volgt het tweede deel: 2,5 uur klantgerichte training op de werkvloer. Om na te gaan hoe deelnemers het geleerde in de praktijk brengen, kan Vendicum voor en na de training mystery guests inzetten. Het is mooi om te zien hoe een mysterie guest het verschil ervaart en direct merkt dat het personeel klantgerichter is geworden. De opdrachtgever en geobserveerde medewerker krijgen een leerzaam verslag van de geheime bezoeken.

Resultaat: behulpzame medewerkers, tevreden klanten

Na deze verkooptraining van je winkelpersoneel merk je direct verbeteringen in de winkel.

Je klanten:

Je medewerkers:

Investering

De investering hangt af van het aantal deelnemers en de locatie.

Meer weten over de Verkooptraining winkelpersoneel/horecamedewerkers of direct boeken?

Neem contact op >

Testimonials

logo Carel Leurvink

"...Je wordt als verkoper in je waarde gelaten en je krijgt handvatten aangereikt om jouw manier van verkoop te verbeteren..."

logo Treur Kaas

"Ondanks de vele jaren ervaring, mooie handvatten gekregen om het toch nog net even iets beter te kunnen doen. Jan-Willem, bedankt namens ons gehele team!"

logo Sofa Company

"...Wij hebben de verkooptraining als zeer goed en waardevol ervaren. Alle teamleden waren zeer enthousiast en de inhoud paste zeer goed bij een ieders wensen. Er zat nog wel een aantal stille deelnemers bij, maar ook zij kwamen na navraag wel los en hebben er een hoop van opgestoken..."

Artikelen

30 april 2018

Ja maar, ik ben toch aardig!?

Een verkoper die moeite heeft met afwijzing heeft het niet makkelijk. Maar we hebben vrijwel allemaal last van afwijzing. Ontdek wat u kunt doen; met tips uit het winnaarsdenken! lees meer >

29 maart 2018

De offerte gaat niet door

Iedereen verliest wel eens een opdracht, ook topverkopers. Het verschil is dat zij zich sneller herpakken dan de gemiddelde verkoper. Hoe doen ze dat? lees meer >

16 februari 2018

Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen

In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar kunnen leren bij het onderhandelen. lees meer >

18 januari 2018

Euforisch verkopen

Voor wie met de sales funnel methode werkt, wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Maar wat als u dat op kunt schroeven tot wel 50%? Volg deze twee tips en verhoog uw conversie! lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >