Vendicum
Verkopen kun je leren

Verkoopplan maken

(Nog) gestructureerder aan het werk met waar voor jou de meeste scoringskansen liggen? Leer een praktijkgericht verkoopplan te maken: doelen, middelen en een haalbare agenda. Veel verkopers krijgen een target opgelegd dat elk jaar weer wat hoger wordt. Angstaanjagend lijkt het soms. Waar begin ik? Hoe ga ik dat dit jaar weer doen? Begin vandaag nog met je voorbereidingen en je kunt volgend jaar met vertrouwen tegemoetzien.

Ontwerp een uitnodigend planningsproces

Een werkbaar verkoopplan maken en consequent uitvoeren dat helpt je (omzet)doelstelling te halen is eenvoudiger dan je misschien denkt. Het is de kunst een planningsproces te ontwerpen dat je uitnodigt om er meteen aan te beginnen. Met de hulp van verkooptrainer Jan-Willem Seip leer je doelen te bepalen die aansluiten op jouw situatie en die bondig en SMART omschrijven, bijvoorbeeld:
In het eerste kwartaal van 2017 wil ik alle zorginstellingen in de provincie Gelderland benaderen. Mijn aanbod: bouwprojectmanagement voor hun vastgoed. Mijn doelgroep is alle Gelderse zorginstellingen met een gebouwoppervlak van minimaal 300 m2. Ik benader de zorginstellingen met een opvallende mailing en bel ze vervolgens na. Ik streef naar 1 afspraak per 25 brieven (een conversie van mailing naar afspraak van 25:1). Dat moet uitmonden in minstens 3 opdrachten met een totale omzet van € 150.000.

Raak gemotiveerd om je eigen plan uit te voeren

Daarna komt het aan op doen: acquireren op een manier die bij jou past. Ook dat leer je in de training. Je zult merken dat je drive en motivatie hebt, nu het je eigen plan is dat je uitvoert, en niet een opgelegd doel. De ervaringen die je opdoet neem je mee in het verkoopplan van volgend jaar. Zo helpt het verkoopplan je jaar na jaar een succesvoller en slagvaardiger verkoopprofessional te worden.

Meer weten over een verkoopplan maken?
Neem contact op >

Testimonials

logo Fontys

"Met dank aan Jan-Willem voor zijn kennis en sturing in het opzetten van het verkoopplan en zijn kracht om op inspirerende wijze het salesvak onder de aandacht te brengen!"

Bianca Peersman - Fontys Hogescholen (afdeling Grafische Producties)

logo Spanbeton

"Regelmatig achteroverleunen om na te denken over de strategie van je bedrijf met de juiste gereedschappen, helpt je om een duidelijke lijn te kiezen en deze aan te passen aan nieuwe ontwikkelingen."

ir. Diederik Oosting - Spanbeton

logo Adfinis

"...De eigen wijze waarop Jan-Willem de middag invulling gaf, sprak mij erg aan. Er zijn concrete afspraken gemaakt en doelen gesteld. De manier waarop Jan-Willem ons door de middag loodste, omschrijf ik als plezierig, vertrouwelijk, deskundig, integer en als een steun in de rug..."

Rob Jansen - Adfinis

Artikelen

16 februari 2018

Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen

In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar kunnen leren bij het onderhandelen. lees meer >

18 januari 2018

Euforisch verkopen

Voor wie met de sales funnel methode werkt, wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Maar wat als u dat op kunt schroeven tot wel 50%? Volg deze twee tips en verhoog uw conversie! lees meer >

21 december 2017

Weg met het USP! Leve het ISP!

Bedrijven en experts roepen via allerlei media om het hardst hoe uniek hun product is. Toegegeven, iedereen moet ergens bijzonder in zijn, anders heeft de klant niets te kiezen. Maar, spreekt uw zelfbenoemde uniciteit uw klant wel voldoende aan? lees meer >

14 november 2017

Mannen willen winnen, vrouwen willen verbinden

Bij ongeveer 80% van de aankoopbeslissingen speelt een vrouw een belangrijke rol. Maar verkopen gebeurt nog vrijwel altijd op de aloude, mannelijke manier: scoren, winnen. Tips om het anders aan te pakken. lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >