Vendicum
Verkopen kun je leren

Training gesprekstechnieken aan de telefoon

Klantgericht gedrag kan het verschil maken tussen verder luisteren of de verbinding verbreken. Denk maar eens terug aan het moment dat je onprettig telefonisch te woord werd gestaan of veel te lang moest wachten bij die helpdesk.

Converteren kun je leren

Op praktijkgerichte manier leren de deelnemers van deze telefoontraining meer rendement te halen uit inkomende (inbound) en uitgaande (outbound) telefoongesprekken. Medewerkers van de verkoopbinnendienst en buitendienst of een callcenter hebben veel baat bij deze training. Bij profit- en not-for-profitbedrijven. Een beetje theorie wordt afgewisseld met veel oefenen. Anderen prettig te woord te kunnen staan, is vooral een kwestie van vlieguren maken. Deze workshop biedt daarvoor ruim gelegenheid.

Succes door skills

Van deze telefoontraining steek je veel op. Doe nuttige vaardigheden op:

Leer omgaan met lastige situaties: Maak de juiste keuze: En verder: Zijn er onderwerpen die je wilt toevoegen aan het programma? Dat kan, in overleg.

Praktisch en toepasbaar

Deze telefoontraining bestaat grotendeels uit praktische oefeningen: deelnemers voeren gesprekken met de trainer, een mededeelnemer of met echte klant (in een aparte ruimte), al dan niet met opname-apparatuur.

De investering hangt af van het aantal deelnemers en de locatie. Meer weten over de training gesprekstechnieken aan de telefoon?

Neem contact op >

Wil je je bekwamen in gesprekstechnieken als het gaat om 'face-to-face gesprekken', een solliciatiegesprek of je presentatievaardigheden, kijk dan bij alle trainingen gesprekstechnieken.

Testimonials

logo Decathlon

"...Ik vond de training een heel fijn leermoment voor mijzelf en mijn collega's. Vooral de tien vriendelijke telefoonregels vinden we fijn om bij de hand te hebben..."

Liane Fluit

"Jan-Willem Seip is een belangrijke periode in mijn loopbaan mijn coach geweest. Dankzij Jan-Willem doe ik wat ik nu doe met heel veel plezier en passie: echt in contact komen met mensen via de telefoon!"

Artikelen

15 november 2018

Een enthousiaste prospect die toch nog ‘nee’ zegt

Enthousiasme is een groot goed, het werkt aanstekelijk, bij iedereen. Juist daarom schuilt er bij sales ook een gevaar in. Met deze 4 tips zet u enthousiasme om in een order. lees meer >

25 oktober 2018

Schors het verkoopgesprek

U wordt tijdens een verkoopgesprek onverwacht overladen met klachten, irritatie en onvrede van uw klant. Hoe redt u zich goed uit deze benarde situatie? Met deze tips. lees meer >

22 juni 2018

Een moker op een ruit

Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats van in voordelen. Uw klanten zijn vooral geïnteresseerd in de voordelen, oplossingen, resultaten en onderscheidende kenmerken. Hoe pakt u dat aan? lees meer >

15 mei 2018

Te happig overkomen bij de klant

Komt u wel eens te happig over bij uw prospects en klanten? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Als u zich voorbereidt op uw BAZO, dan ervaart u veel profijt en rust. lees meer >

30 april 2018

Ja maar, ik ben toch aardig!?

Een verkoper die moeite heeft met afwijzing heeft het niet makkelijk. Maar we hebben vrijwel allemaal last van afwijzing. Ontdek wat u kunt doen; met tips uit het winnaarsdenken! lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >