Vendicum
Verkopen kun je leren

Scan verkoopgesprek

Als (aankomend) verkoper of accountmanager of verkoopprofessional moet je een gestructureerd behoeftegericht verkoopgesprek kunnen voeren. Benieuwd wat je kunt verbeteren bij gesprekken via de telefoon of aan tafel? Leg jezelf dan eens langs de meetlat met de Scan Verkoopgesprek.

Leg je gesprekstechnieken langs de meetlat

De Scan Verkoopgesprek bestaat uit twee delen:

De trainer beoordeelt de gesprekken op facetten als contact maken, de behoefte-inventarisatie, vertaling van aanbod in voordelen, de prijs en onderhandelen over de verkoop van het product of dienst.

Meet en verbeter je salesvaardigheden

De Scan Verkoopgesprek geeft je inzicht in de mate waarin je een afspraak kunt maken en eenmaal aan tafel een behoeftegericht verkoopgesprek te voeren. Je krijgt na afloop een observatieformulier met je scores op de diverse meetpunten en tips waar je diezelfde dag direct mee aan de slag kunt.

Praktische zaken

Op deze training zijn de algemene voorwaarden (pdf) van Vendicum van toepassing.

Investering in verkoopresultaat

In de Scan Verkoopgesprek investeer je wat tijd en € 119,- exclusief btw. Bij een training op locatie komen daar reiskosten van en naar Deventer bij (€ 0,46 exclusief per kilometer, exclusief btw). Deze investering verdient zich snel terug door de extra opdrachten die je erdoor binnenhaalt.

Meer weten over een scan verkoopgesprek?
Neem contact op >

Artikelen

16 februari 2018

Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen

In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar kunnen leren bij het onderhandelen. lees meer >

18 januari 2018

Euforisch verkopen

Voor wie met de sales funnel methode werkt, wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Maar wat als u dat op kunt schroeven tot wel 50%? Volg deze twee tips en verhoog uw conversie! lees meer >

21 december 2017

Weg met het USP! Leve het ISP!

Bedrijven en experts roepen via allerlei media om het hardst hoe uniek hun product is. Toegegeven, iedereen moet ergens bijzonder in zijn, anders heeft de klant niets te kiezen. Maar, spreekt uw zelfbenoemde uniciteit uw klant wel voldoende aan? lees meer >

14 november 2017

Mannen willen winnen, vrouwen willen verbinden

Bij ongeveer 80% van de aankoopbeslissingen speelt een vrouw een belangrijke rol. Maar verkopen gebeurt nog vrijwel altijd op de aloude, mannelijke manier: scoren, winnen. Tips om het anders aan te pakken. lees meer >

Meer artikelen >

Over Vendicum

Opdrachtgevers zetten trainingen of masterclasses van Vendicum in omdat ze meer en betere opdrachten willen of nieuwe klanten. Of ze willen de relatie met bestaande klanten verstevigen. Oprichter van Vendicum Jan-Willem Seip (1968) leerde al een kleine twintigduizend mensen klantgericht te verkopen door niet te verkopen.

Verkopen is mensenwerk

“Als Oefenmeester in Klantcontact laat ik verkopers ervaren dat verkopen mensenwerk is. Ik leer je écht contact en chemie bij een ander te laten ontstaan. Na zelf eerst ruim dertien jaar in de sales gewerkt te hebben, richtte ik in 2002 Vendicum op om mijn ervaring met anderen te delen. Het geeft me elke keer weer een kick om te zien hoe deelnemers groeien en meer plezier krijgen in verkopen en acquireren.”

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B.

Wie heeft baat bij verkooptrainingen?

Vendicum werkt voor:

Ook organisatoren van netwerkbijeenkomsten en congressen weten Jan-Willem Seip te vinden voor workshops of masterclasses voor groepen tot honderden mensen. De deelnemers komen in beweging en gaan de volgende dag al aan de slag met de inspirerende en bruikbare tips.

Contact >